2. Semester,  Multimediedesign,  Projekt 6

P6 – Eksamen

Dette projekt har været anderledes da det har skubbet ved nogle grænser.

Projektet handlede om at finde den bedste løsning for DriveClever som er et søster firma til FTZ. Klienten havde en hypotese om at folk gerne ville have samlet alt deres information om deres bil et sted.

Der til skulle der skrives en akademisk opgave, det var noget der trak tænder ud! Med 3,5 uge til at komme op med et design til løsningen for DriveClever, kode dele af løsningen, og skrive en 25 siders rapport, det var noget af en opgave.

Det fede ved opgaven var at den var meget åben fra lærernes side, de sagde at der var åbent for alle brugergrænseflader og at selv om klienten sagde app, hele tiden, så måtte vi selv bestemme hvad vi valgte at gøre.

Vores valg ende på en webapp da vi så flere muligheder i dette. Både det at brugeren kan sidde hjemme ved computeren og få det fulde overblik over regninger og udgifter på bilen eller have den ned på farten i mobilen og let kan finde det nærmeste værksted. Mulighederne er mange med en webapp, og et plus er at den ikke fylder på mobilen som en app gør. Med en webapp kan du lave hjemmesiden som et bogmærke så den er på skærmen sammen med dine andre apps, dette er smart for folk der har ældre smartphones hvor der ikke er så meget lager plads tilbage. Det er altså kun en genvej, så den lager ikke information på mobilen = plads sparrende. På den måde har man altså let adgang til sine oplysninger, den er kompatibel til mobil og computer, hvad mere kan man ønske sig?

Der til er det også billigere at lave en webapp frem for en app, og muligheden for senere at lave en app hvis efterspørgslen er der er stadig mulig.

Reflektion:

Det har været noget af en udfordring at komme igennem dette projekt, der er meget der skulle laves, og tænkes over.

En ting der var svært var at tænke over hvad skal der være i sådan en løsning med biler? Jeg ejer ikke selv en bil, og vores målgruppe var ikke lige så let at komme i kontakt med. Tideligere projekter har vi let kunne spørger andre elever på skolen om de lige havde tid til at hjælpe fordi de var inden for målgruppen. Denne gang var målgruppen ca. 30-50 år. hvilket gjorde det lidt svære at finde, det krævede at vi kom udenfor de trykke rammer på skolen og folk snakket med mennesker i den “virkelige” verden.

Vi havde også en del konflikter i denne omgang, jeg tror det kommer af at tiden var knap, og det var svært at finde ud af helt præcist hvad vi skulle lave og hvordan vi skulle lave løsningen, og designe den.

Jeg tror det nogle gange kan være en god idé at starte på en frisk og at gruppekontrakten startes forfra så man ikke hænger sig i små detaljer fra forrige projekter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *